צור קשר
סטודיו לקופירייטינג ועיצוב גרפי

סרטי הפרסומת הישראלים המובילים - סרטים לדוגמא

בחינה של סרטי הפרסומת הישראלים המוכרים והמצליחים ביותר בכל הזמנים, יכולה ללמד אותנו דבר או שניים אודות מה הופך סרטון פרסומת לאפקטיבי ובלתי נשכח. להלן מספר דוגמאות לסרטי הפרסומת הישראליים המובילים בכל הזמנים, והמרכיבים שייתכן כי הפכו אותם לאייקונים של קופירייטינג/רעיונאות מוצלח, פרסום יעיל ומיתוג שכל חברה יכולה רק לקוות לו.

 

אופנת קסטרו 
https://www.youtube.com/watch?v=0xLl6979f50

סרטון הפרסומת הישראלי הזכור ביותר בכל הזמנים הוא ללא ספק זה של קאסטרו משנות התשעים, סרטון ללא מילים עם רעיון פשוט, חצוף ונועז אשר מיד תופס את תשומת הלב והדמיון, בהשתתפות ליאור מילר ויעל אבוקסיס המשווק את הקולקציה של קאסטרו לשנת 1995. שני הכוכבים לבושים במעילי גשם של החברה, מילר חושף עצמו מול אבוקסיס והיא אינה נשארת חייבת, כאשר תוך כדי מתנגן ברקע השיר האגדי "Creep" של רדיוהד, אשר הפך בעקבות כך למזוהה עם הסרטון ועם המותג.

 

תפוזינה
https://www.youtube.com/watch?v=nWF7vk_m0bo 

גם כאן מדובר בפרסומת משנות התשעים אשר הציגה את השחקנית ההולנדית היפה והג'ינג'ית בחולצה לבנה קצרה ותספורת שנחקקה במיוחד בזיכרון הצופים. כאן הרעיון מאחורי הפרסומת הוא יצירת קישור או זיהוי בין צבע התפוזינה הכתום לבין הדמות שגילמה השחקנית הג'ינגית וה"תוססת", אשר תפסה את תשומת ליבם של גברים במיוחד, אבל גם של לא מעט נשים. עד היום, כמעט שלושים שנים אחרי (ולאחר סרטון פרסומת המשך, או "מייקאובר", לפני כעשור), מזוהה המותג של תפוזינה עם סרטון פרסומת זה.

 

הקרב על המילקי  https://www.youtube.com/watch?v=hvG5YNUNVI4

פרסומת מיתולוגית אשר הביאה את המילקי למדף הראשון במעדני החלב. הפרסומת נוצרה אי אז בסוף שנות השמונים ובה מנהלות שתי נשים קרב בסופר מרקט על המילקי האחרון על המדף. פרסומת זו סייעה לבדל את המילקי משאר המעדנים ולמצב אותו כנחשק במיוחד.

 

קפה טורקי עלית - הטייס של אל על https://www.youtube.com/watch?v=qbbIfKcVhI0

דוגמה שונה מהאחרות לסרטוני פרסומת מוצלחים היא זו של קפה טורקי עלית, המספרת על טייס ישראלי המגיע לכל מיני מקומות בעולם ומבקש רק "מים חמים וכוס קטנה" (Hot water, small glass). המשפט הזה מהווה דוגמה קלאסית לקופירייטינג שיווקי אשר מספר לנו למעשה על ההכנה הפשוטה של הקפה עם הטעם הנפלא שכל מה שצריך בשבילו זה מים חמים. הדמות של הטייס עם הביטחון העצמי הגבוה ומעט חוצפה ישראלית בצורתה הנעימה והחיובית, יצרו קמפיין פרסומי אפקטיבי.