צור קשר
סטודיו לקופירייטינג ועיצוב גרפי

מה מחפש מדיח מטבח על מרפסת גן? ניתוח פרסומת

שאלה ראשונה שיש לשאול על מודעת פרסומת היא – האם היא עוצרת? אם היא עוצרת זה כבר טוב. אם אני לא קהל היעד והמודעה עדיין עוצרת אותי – זה טוב מאד. זה אומר שהיא מעניינת.

 

רעיונאי, כתיבת פרסומות,

 

המסר

אז מה מחפש מדיח מטבח על מרפסת גן? (כן, כן, זה עצר אותנו). בואו נלך רגע צעד אחורה אל נייר העבודה של הקופירייטר (הבריף), מה יהיה כתוב בו? מן הסתם יהיה כתוב: המוצר – מדיח כלים. המסר: מובילות בטכנולוגיה, ביעילות ובמהירות. עכשיו תגידו – זה מסר זה? הלא יש פה 3 מסרים! גם טכנולוגיה, גם יעילות וגם מהירות. ואיך מוסרים שלושה כדורים בבת אחת? היה הרבה יותר קל לקופירייטר אם המסר היה מתרכז ביתרון גדול אחד. אבל מה לעשות ובחיים כמו בחיים לפעמים אין ברירה אלא להיכנע לתכתיבים ולצאת מהם כמה שיותר טוב? זה בדיוק מה שקרה כאן.

שימו לב, המשימה של הקופירייטר היא לציין מובילות של מדיח סימנס בטכנולוגיה, יעילות ומהירות. בקיצור: הכי טוב שיש. איך אומרים "סימנס הוא המדיח הכי טוב" בצורה קריאטיבית? בכותרת כללית עם קריצה קריאטיבית: סימנס SpeedMatic מדיח את כולם בטכנולוגיה, ביעילות במהירות! ככה הרוויח הקופירייטר שלוש ציפורים במכה אחת, גם ציון כל היתרונות, גם עדיפות על המתחרים וגם קריאטיביות בכפל המשמעות של הביטוי "מדיח את כולם". אז יפה? כן, יפה.
 

הויזואל

לא סתם נבחר הויזואל הזה. למה מניחים מדיח על מרפסת נוף? מה הרוויח המשורר? גם כאן תפסנו 3 ציפורים בבת אחת. ראשית המודעה מושכת את תשומת ליבנו כי הניתוק של המדיח מסביבתו הטבעית והנחתו במקום זר יוצרים שילוב "לא טבעי" ומענין. שנית תמונת הנוף הפתוח מעבירה מסר סמוי על גודלו ואווריריותו של המדיח. שלישית הויזואל הוא בול קליעה לקהל היעד, כי לא כל אחד קונה מדיח סימנס, אבל בעלי מרפסות הגן יכולים להרשות אותו לעצמם. כך קורה ש"האנשים המתאימים" לרכישת המדיח בסטטוס עשירון בינוני ומעלה, מתחברים באופן טבעי לנוף ולחומרים שהם מזהים.
 

הטיפוגרפיה

דוקא כאן, במקום המפרט את יתרונותיו הטכניים של המדיח היה נח יותר לקריאה אם הטקסט היה מסודר ב"בולטים" (נקודות). קשה לקרוא ברצף את המידע הצפוף.
 

אחרון חביב

המבצע מתחבא בסטריפ אפור בסוף המודעה, ואילו אנו יודעים שכשרוצים שמבצע יבלוט מקפיצים אותו לעין ב"פלאח", כדי שגם מי שקורא ברפרוף יוכל לראות. אז נכון שמבחינה עיצובית "טהורה", הפס האפר שומר על הסגנון הנקי של המודעה, אבל ביחסי עלות-תועלת של העיצוב מול השיווקיות, צריך למצוא את שביל הזהב ולהבליט את המבצע. בשביל זה יש מעצבים חכמים, לא? כדי לתת פתרונות חכמים. בסה"כ מודעה יפה ומשכנעת.